DRESSYRTRÄNING

Dressyrträningen tycker jag gick ganska bra idag. Vi körde mycket lösgörande och mycket lätta grunder men väldigt bra saker! Vi tränade mycket på min sitts, hon sa att jag sitter alldelles för stilla på henne och att jag då "låser" henne, så vi övade på att jag skulle följa med henne lite mer. Körde lite öppnor, ställde åt båda håll, flyttade för skänkeln,olika former hon gick i och en massa mer.
Hon skötte sig bra i början av passet när jag använde gramanen. Men när vi skulle ta av den för att se om det blev någon skillnad sista minutrarna av passet så stack hon i galoppen riktigt, fick nästan inte stopp på henne... så vi fick köra lite längre och gå tillbaka och börja om från början. Fick ta ett litet bråk med henne och bli arg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0